4 ok, amiért az Adwords kampányok nem működnek

Túl általánosak a kulcsszavak:

Ha túl rövid, (egy szavas) és általános kulcsszavakat választunk, akkor hirdetéseink sok olyan esetben is meg fognak jelenni, amikor nem is a mi termékünkre keresnek. Különösen abban az esetben, ha nem használunk a kulcsszavakhoz egyezés típusokat, hanem általános egyezésű kulcsszavaink vannak.

pl: férfi futócipőket árulunk. Kampányunkban kulcsszóként felvettük a cipő kulcsszót. Így hirdetésünk minden olyan esetben is megjelennek, amikor valaki gyermekcipőt keres.

Általános kulcsszavak használata esetén sok olyan látogatót kapunk, akik nem is a mi termékeinket kereste. Ehelyett ha csak a férfi futócipő kulcsszóra hirdetnénk, akkor kevés, ám ténylegesen érdeklődő látogatót kaphatunk, akik nagyobb eséllyel vásárolnak majd. Ezzel jelentős költségmegtakarítást érünk el. Érdemes tehát lehetőség szerint minimum 2-3 szavas kulcsszavakat kifejezés egyezéssel, és pontos egyezéssel használni.

Nem a vásárlók igényeire figyelünk:

Sokan, amikor elkezdenek egy Adwords kampányt futtatni, akkor a saját, értékesítői szemszögből nézik a termékeiket, és azokat próbálják hangsúlyozni. Ahelyett, hogy megismernék a potenciális vásárlóik igényeit, és azokra próbálnának választ adni. Akkor lesz igazán sikeres egy Adwords kampányunk, ha a vásárlók igényei szerint építjük fel. Ha a hirdetésszövegeinkkel választ adunk nekik arra, hogy miért jó nekik a termék, melyik problémájukat kapnak megoldást. Ezért hirdetésszövegek megírása esetén nagyon jó taktika lehet, kérdéssel keltjük fel a figyelmet, ami a problémájukra utal:

pl: Elromlott a klíma autójában? Hozza be hozzánk, megjavítjuk!

Landoló oldal:

Egy profin összeállított Adwords kampány is megbukhat, ha a landoló weboldal nem megfelelő minőségű. A landoló oldalnak gyorsnak, felhasználóbarátnak, átláthatónak kell lennie, ahol az érdeklődő egyértelműen el tud igazodni, és egyből látja, miként kap megoldást problémáira. Ha ezek teljesülnek, akkor jó úton járunk.

Korábbi példával élve, elromlott autóklíma esetén megérkezett az érdeklődő a landoló oldalra, ahol egyből látnia kell, hogy a megoldás az időpont kérés a szervizbe. Ezt könnyen, gyorsan meg tudja tenni egy kapcsolati űrlap kitöltésével. Milyen egy hatékony kapcsolatfelvételi űrlap? Itt olvashat róla.

Kampányok optimalizálása:

Az Adwords kampányok futtatásával a fő célunk, az értékesítés, érték teremtés. Ha már elég idő és statisztikai adat áll rendelkezésünkre, értékelni kell az Adwords mutatóit. Szerencsére, az Adwords mint online hirdetési eszköz rengeteg mutatóval szolgál, mellyel pontosan meg tudjuk határozni, melyik kampány mennyire szolgálja céljainkat. Lehetőségünk van meghatározni, egy konverzióért mennyit tudunk fizetni, és ha a kampányaink, kulcsszavaink nem teljesítik a kitűzött marketing célt, akkor tudnunk kell elengedni, lekapcsolni.