Milyen egy jó webes űrlap?

Szerencsére manapság egyre többen felismerik, nem elég, ha jelen vannak az Online felületen, hanem szeretnék mérni, látni, hogy milyen értéket teremt számukra ez a platform. Ez a érték lehet kapcsolatfelvétel, hirlevélfeliratkozás, vásárlás, a vállalkozás profiljától függően. A célok kölönbözőek, de a hatékonyságuk méréséhez közös a megoldás: ez pedig online űrlapok használata.

A felhasználóbarát űrlapok közös jellemzője:
  • egyszerű, könnyen érthető;
  • tevékenységünknek, célunknak szükséges minimális információkat kérjük be;
  • lehetőség szerint szabadon kitölthető mezők helyett kitöltést segítő elemeket alkalmazzunk (dátumnál naptárt, termékválasztasnál lenyíló combobox-ot);
  • az űrlap egy képernyőre ráférjen, görgetés nélkül átlátható legyen;
  • minden mezőnél jelöljük, ha kötelező mező;
  • konverziómérésre alkalmas legyen.

A szabad beviteli mezők helyett érdemesebb előre kitöltött comboboxokat használni. Ezzel segítünk az érdeklődőnek, hogy az adott kérdésre milyen választ várunk, másrészt gyorsítjuk az űrlap kitöltését. Ha meghatározott formátumban szeretnénk bekérni az adatokat (dátum, telefonszám), érdemes példát elhelyezni a mezők mellett, illetve a beviteli mező kitöltése után azonnali ellenőrzést futtatni. Ezzel egyből tudjuk jelölni a felhasználónak, ha elrontott valamit, és azonnal javítani tudja. Ha ez az ellenőrzés az űrlap beküldésekor történik, akkor elképzelhető hogy érdeklődőket vesztünk, mivel nem biztos hogy visszatér a javításhoz, különösen akkor, ha minden egyes lépésben csak egy “hibát” jelöl.

kapcsolatfelvételi form

Ha tevékenységünk online értékesítés, és az ügyfélnek számlázási, szállítási, fizetési adatokat is meg kell adni, akkor mindenképp érdemes az egyes információkat külön blokkokba szedve bekérni, és minden lépést külön URL-lel ellátni. Ez azért fontos, mert ezután alkalmas lesz a formunk arra, hogy Google Analyticsben mérni tudjuk a konverziós folyamat lépéseit, és látni tudjuk majd, melyik lépésben hányan hagyják el a kosarat.

Konverziómérésre alkalmas legyen: 

Nagyon fontos, hogy az űrlapunk kitöltése online mérhető legyen. Ehhez legegyszerűbb módszer, ha a űrlap elküldése után egy köszönőoldal jelenik meg az érdelődőnek. A köszönőoldalt egyedi URL-lel kell ellátnunk, és innentől kezdve mérni tudjunk Adwords és Analyticsben is a célteljesülést, vagyis a konverziót. A köszönőoldal mindenképpen tájékoztassa a látogatót, hogy ezután mire számíthat. Pl: Köszönjük érdeklődését, 24 órán belül felvesszük Önnel a kapcsolatot.

Amennyiben további kérdése lenne az Űrlapokkal kapcsolatban, kérem vegye fel velem a kapcsolatot!