Hogyan rontjuk saját Adwords kampányaink teljesítményét?

Amikor az ember Adwords hirdetésekkel szeretne üzletét fellendíteni, függetlenül attól hogy saját maga kezeli hirdetéseit, vagy egy Adwords ügynökség révén, akkor óhatatlanul 2 kérdés merül fel benne:

  • Valóban megjelennek hirdetéseim a Google-ben?
  • Hányadik pozícióban láthatóak a hirdetések?

A kérdéseire a választ pedig úgy szeretné megkapni, hogy a Google-ben rákeres a kulcsszavaira, és várja hogy vajon hányadik helyen jelenik meg a hirdetés. Örömmel nyugtázza, hogy látja a hirdetését, még véletlenül sem kattint rá a hirdetésére, nehogy pénzbe kerüljön. Ezután nagyon örül, hogy a lehető legjobban járt el, úgy ellenőrizte hirdetését, hogy nem került semmibe. Ezt persze megteszi minden nap, hogy lássa mennyit javult egy nap alatt a teljesítménye.

Sajnos a valóságban ez nem jó, és még csak nem is olcsó  módszer. Ugyanis, ha egy kulcsszóra gyakran rákeresnek de nem kattintanak a hirdetésre, akkor romlik az átkattintási arány (CTR).  Alacsonyabb átkattintási arány esetén romlik a minőségi mutató, ami drágább kattintási költséget eredményez. Így tulajdonképpen saját magunknak drágítjuk meg a hirdetéseinket, és rontjuk a kampányaink teljesítményét.  Ha ezt elég kitartóan csináljuk, akkor egy idő után már meg sem fognak nekünk jelenni a hirdetések, mert a Google érzékeli,  hogy úgysem potenciális érdeklődő, és nem jeleníti meg neki a hirdetéseket.

Ettől még jogos mindenkiben a vágy, hogy ténylegesen tudja, hogyan jelennek meg a hirdetései. Erre van egy nagyon okos kis eszköz, ami minden Adwords fiókban megtalálható, melynek a neve Hirdetés előnézet és elemzés, amit az Eszközök menü alatt találhatunk meg, de böngészőbe beírva Adwords fiókon kivül is elérhető. 

Adwords-hirdetés-előnézet

Ennek az eszköznek nagy előnye, hogy nemcsak a saját tartózkodási helyünkön tudjuk leellenőrizni, hogy hirdetéseink megjelennek, hanem bárhol a világon. Ez nagy segítség azoknak, akik külföldi piacra is hirdetnek. Ezen felül beállíthatjuk hogy milyen eszközön, nyelven és domain-en szeretnénk látni, miként jelennek meg a hirdetéseink. Az előnézeti eszköz ugyanolyan algoritmust futtat, mint az élő aukciók.

Ez egy gyakori hiba, amit nagyon sokan elkövetnek, Ön ne legyen közöttük!