A webshop tulajdonosok amikor Adwords hirdetésen törik a fejüket, sokszor néznek szembe a következő problémával:
- Hogyan tudnám hirdetésekkel a több száz, akár több ezer termékkel rendelkező rendelkező kínálatomat lefedni?
- Minden egyes új termék megjelenése esetén újabb hirdetéseket csináljak?
- Készlethiány esetén egyesével nézzem át, és állítsam le a hirdetéseimet?
Látszólag megoldhatatlannak tűnő feladatra van az Adwords-nek egy okos találmánya, amit Dinamikus Keresési Hirdetésnek hívnak, és angolul DSA-nak rövidítenek.
A dinamikus keresési hirdetések esetén a hirdetések megjelenítése nem kulcsszó alapján történik, hanem a webhely tartalma alapján. Így ha az érdeklődők a weboldalunk tartalmának megfelelő keresést hajtanak végre, akkor az Adwords automatikusan kiválasztja a legrelevánsabb landolóoldalunkat és keresésnek megfelelő releváns címsorral jeleníti meg az előre megírt hirdetésünket. Hogy is néz ez ki a gyakorlatban?
Dinamikus keresési hirdetés létrehozása
Új, csak a keresési hálózaton kampánytípust kell kiválasztanunk.
Úgyanúgy hirdetéscsoportok kell létrehoznunk, mint normál hirdetések esetén. Itt eldönthetjük, hogy a DSA hirdetéseinkkel a teljes webshopot le akarjuk-e fedni, vagy csak ki szeretnénk tölteni azt az űrt, amit a hagyományos, kulcsszó alapján működő hirdetéseinkkel nem fedtünk le. Ha a teljes webshopot le szeretnénk fedni, akkor olyan általános hirdetésszöveget írjunk, ami minden termék esetén igaz.
Hirdetések esetén lehetőségünk van a két leíró sorba 35-35 karakteres szöveget írni, illetve a megjelenített URL-t is megválaszthatjuk. A főcímet, illetve a végső URL a rendszer az oldal és a keresés tartalma alapján határozza meg. A dinamikusan létrehozott hirdetés címsora hosszabb is lehet, mint a kulcsszavak által létrehozott hirdetéseké, így figyelemfelkeltőbb lesz.
A dinamikus keresési hirdetések alapértelmezetten a webhely alapján létrehozott kategóriák szerinti célzást használnak, de lehetőségünk van megadni általunk kiválasztott célzásokat is:
- oldalcímre
- oldaltartalomra
- URL-re
Dinamikus keresési hirdetések előnye:
- relevánsabb hirdetésekkel, pontosabb landoló oldalakkal magasabb konverziós arányt érhetünk el, alacsonyabb ROI mellett
- teljes termékpalettánkat hirdetni tudjuk
- kezeli folyamatosan változó termékpalettát
DSA hirdetések segíthetnek nekünk abban, hogy beazonosítjuk a webshopunk legkelendőbb termékeit, melyeket később külön kampányba szervezve, még pontosabb hirdetésekkel tovább optimalizálhatunk.
DSA hirdetések nem alkalmasak
- naponta változó árukészlet esetén, mert a rendszer nem érzékeli mindig azonnal a tartalomfrissítéseket.
Itt is, mint minden más kampánynál igaz, hogy:
- optimalizálni kell, a nem releváns megjelenéseket ki kell zárni, kulcsszó, tartalom vagy URL szinten.
- hirdetésbővítményeket adhatunk a kampányokhoz (feltétlenül ajánlott)
- haladó megoldásként közönségeket adhatunk a hirdetésekhez, vagyis remarketing listával kombinálhatjuk. Mit jelent ez? Ezzel a lehetőséggel csak a korábbi látogatóinknak jeleníthetünk meg DSA hirdetéseket.
Ha úgy érzi, ez már túlmutat az alap Adwords tudásán, ne ijedjen meg. Ez már valóban haladó megoldás. Kérjen segítséget, és elkészítem a Dinamikus keresési hirdetését!